Magická noc s Andersenem ve Škole čar a kouzel v Miroticích
V noci z pátku 8. 4. na sobotu 9. 4. 2022 u nás ve škole proběhl projekt „Noc s Andersenem“, který se koná každoročně na podporu dětského čtenářství u příležitosti narození dánského pohádkáře Hanse Christiana Andersena. Akce se oficiálně konala 2. 4., tedy v den, kdy byl vyhlášen Mezinárodní den dětské knihy, u nás proběhla o týden později. Hlavním tématem letos byli Harry Potter, Josef Lada, Jiří Trnka a Jan Amos Komenský.
Všichni žáci, kteří měli zájem se této magické noci zúčastnit, obdrželi v průběhu týdne soví poštou dopis s důležitými informacemi. V pátek v 17:30 jsme se sešli v aule školy, kde byli nejprve zvoleni prefekti jednotlivých kolejí a k nim přiřazeni ostatní žáci. Poté nás všechny přivítal Evus Brumbál a následně Moudrý klobouk rozdělil nejmladší žáčky k prefektům. Skupiny si vymyslely název své nové koleje a vyrazili na 1. lekci létání. Každá skupina obdržela koště a v čele s prefektem ulovila zlatonku. V průběhu plnění úkolů na připravených stanovištích tvořil každý tým vlastní časopis.
Stanoviště byla opravdu různorodá, a tak si každý mohl přijít na své. Žáci například vyráběli kouzelnické hůlky a vymýšleli nová zaklínadla u pana Ollivandera, psali příběhy a interview u Rity Holoubkové a u Děravého kotle míchali podle receptu lektvar tajemného leprikóna a vymýšleli zároveň i své vlastní magické nápoje. V knihovně Madam Pinceové dle nápovědy vyhledávali knihy a psali životopisy, v Redakci Denního věštce zase tvořili titulní stránky svého časopisu a erb koleje. V komnatě zapomnění poté vymýšleli svá nová kouzelnická jména a četli úryvky knih. Při studiu uměleckých mudlů si starší žáci poslechli píseň o Jiřím Trnkovi a luštili tematickou křížovku, zatímco ti mladší zhlédli pohádku o Kocouru Mikešovi a odpovídali na zadané otázky k videu.
Za absolvování každého stanoviště obdrželi žáci část šifry. Na Příčné a Obrtlé ulici poté hledali nápovědy k jejímu rozluštění. Za výsledné heslo získali Mikolášův plánek, který je v závěru zavedl k pokladu ukrytému v Tajemné komnatě.
Když už se děti pomalu ukládaly ke spánku, roznesla se po škole zpráva, že se kdesi ukrývá trol. Ti nejstatečnější se ho vydali hledat. Jakmile se ostatní dozvěděli, že trol rozdává bonbóny, sebrali odvahu téměř všichni. A tak se školou ještě chvíli ozýval pískot a jekot.
Následně už se žáci skutečně odebrali do svých tříd a uložili se do pelíšků. Tuto noc plnou magie a kouzel jsme zakončili snídaní a poté už všichni odcházeli domů. Trochu unavení, ale spokojení a plní zajímavých zážitků.
Lucie Cihlářová, Ivana Ratajová































Florbalový turnaj v Čimelicích – 2. stupeň
Ve středu 30. března se žáci druhého stupně zúčastnili florbalového turnaje v Čimelicích, do něhož se zapojily také základní školy z Čimelic a Mirovic. Turnaj byl rozdělen do třech kategorií. Pro chlapce byly vypsány dvě kategorie, mladší kategorie zahrnovala chlapce šestých a sedmých tříd a starší kategorii tvořili chlapci osmých a devátých ročníků. Dívky soutěžily v jedné společné kategorii, kterou tvořily žákyně šesté až deváté třídy.
Tento rok nás nejlépe reprezentovali naši starší chlapci, kterým se se ziskem výhry a remízy podařilo zvítězit. Naši mladší chlapci, stejně jako dívky, s bilancí jedné výhry a jedné porážky zaslouženě vybojovali krásné druhé místo.
Všem zúčastněným děkujeme za příkladnou reprezentaci školy a starším chlapcům zároveň gratulujeme ke skvělému úspěchu.
Jakub Havel a Ivana Ratajová
Digitální technologie
Jak moc by děti měly ovládat digitální technologie?
V dnešním světě se člověku snadno může zdát, že je té techniky kolem něj už nějak moc. Digitální gramotnost, neboli schopnost člověka orientovat se v digitálních technologiích a umět je používat, je přitom ve většině zaměstnání výhodou, když ne rovnou nutností. A tak se logicky stále víc řeší, jaké dovednosti a znalosti v této oblasti mají žáci mít, když opouštějí základní školu.
Kde se to zastaví, aneb víme, že nic nevíme
Zkuste si vzpomenout, jak svět vypadal třeba před pouhými devíti nebo patnácti lety. Nikdo neposílal tolik e-mailů jako dnes. Nikdo se školou nekomunikoval přes systém Bakaláři. Ani v práci jste tehdy pravděpodobně nepoužívali tolik technologií jako dnes.
Co budou naše děti za patnáct nebo dokonce třicet let potřebovat, si dnes zkrátka nikdo nedokáže představit. Jednu věc ale víme jistě – člověk se bude muset naučit být velmi přizpůsobivý a učenlivý, aby v rychle se měnícím světě obstál.
Mirotická škola je pro zdravou digitalizaci
Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán. Krédem mirotické školy je naučit žáky technologie nejen využívat, ale dělat to zdravě a prospěšně.
Stále platí, že děti by si měly dokázat poradit v základních situacích i bez nich a umět se například orientovat bez navigace nebo zvládnout připravit a osít záhon. Zároveň ale musí obstát v moderním světě. Nebudou už totiž například pracovat u pásu, ale budou muset ovládat a spravovat robota, který bude dílky pro montáž vytvářet sám. Aby se uživily, budou se muset naučit prezentovat své výrobky online apod.
Digitální škola hrou
Mirotická škola má připravenou spoustu aktivit, aby své žáky na měnící se požadavky dnešního světa dokázala připravit.
Vytváříme vlastní 3D modely a tiskneme je na naší zbrusu nové 3D tiskárně. Sestavujeme a programujeme vlastní roboty. Pouštíme se do programování hravou formou v blokově orientovaných jazycích bitmapové i vektorové grafiky. Pracujeme také ve sdíleném prostředí na společných projektech v textových, tabulkových a mnohých dalších editorech. Žáci mají možnost využít při vzdělávání licencované programy a při výuce už nějaký čas používáme naše interaktivní tabule. A možná už brzy nakoukneme do tajů 3D reality! To vše za dodržování pravidel kyberbezpečnosti.
Zní vám to trochu jako sci-fi? Zeptejte se svých dětí.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25